Verzenden & Retourneren

Hoe verzenden wij jouw pakket?

Nadat jij je bestelling hebt geplaatst ontvang je van ons een bestelbevestiging. Wij gaan dan direct je bestelling verwerken en je pakketje klaarmaken voor verzending. 

We proberen zoveel mogelijk bestellingen met DHL te versturen als pakketpost.

Ook kan je voor de gratis optie 'Afhalen' kiezen. Je dient dan zelf je bestelling op te halen. Let op; dit kan alleen op afspraak! Stuur ons een e-mail of een berichtje via social media om een afspraak te maken. 

 

 Wat zijn mijn verzendkosten? 

Hoeveel verzendkosten je betaalt, hangt af van het land waarnaar het pakket moet worden verzonden. Ook hangt de bezorgtijd voor een verzending af van de bestemming. Hieronder vind je een overzicht*:

Nederland

De levertijd bedraagt 1 tot 3 werkdagen. Onze pakketten worden als standaard pakket via DPD verzonden (€6,95). Zodra je pakket wordt verzonden ontvang je via de mail een track & trace code waarmee je je pakket kunt volgen. Bij een bestelling boven de €100,- betaal je geen verzendkosten. Is je bestelling onder de €100,- euro, dan betaal je wel verzendkosten. 

België

De levertijd bedraagt 1 tot 3 werkdagen. Je bestelling wordt als pakket met track & trace code verzonden (€9,95).

Duitsland

De levertijd bedraagt 2 tot 4 werkdagen. Je bestelling wordt als pakket met track & trace code verzonden (€12,00).

*waarschuwing: bovenstaande bezorgtijden zijn slechts een indicatie. De duur kan worden beïnvloed door - bijvoorbeeld - feestdagen, vakantieperiodes, enzovoorts. Het kan dus voorkomen dat jouw pakketje niet binnen de hierboven gestelde indicatie-termijnen wordt bezorgd. Omdat wij afhankelijk zijn van externe bezorgdiensten zoals DHL kunnen wij namelijk nooit garanderen dat een bestelling op een exacte datum of tijdstip wordt afgeleverd. 

  

Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?

Het kan natuurlijk voorkomen dat jij niet thuis bent op het moment van bezorging. Het pakketje wordt dan aan jouw buren afgegeven. Indien - om welke reden dan ook - jouw pakket ook niet bij jouw buren kan worden afgeleverd, wordt jouw pakketje naar een DHL-afhaalpunt gebracht. Let er even op dat je voor het afhalen van jouw pakket, jouw legitimatie nodig hebt.

 

Terugbetalingsbeleid

Ontbinden of ruilen 

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kun je het product ruilen, of de koopovereenkomst ontbinden. Meld je retourzending eerst even aan via info@bellissimofashion.nl. Hieronder leggen wij je uit hoe je jouw retour kan aanmelden en hoe je jouw retour kan retourneren of ruilen

 

( 1 ) KOOPOVEREENKOMST ONTBINDEN

Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Geen probleem, je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst door jou of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, annuleren zonder opgave van redenen (dit is jouw herroepingsrecht). Ook als je jouw bestelling nog niet hebt ontvangen, kun je de overeenkomst al annuleren. Wij wachten dan wel met terugbetalen totdat wij het product hebben ontvangen, of totdat jij bewijst dat je het hebt teruggestuurd (afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt).  

 

Retour aanmelden en versturen

Een retour kan je gemakkelijk aanmelden via de mail: info@bellissimofashion.nl , met de ordernummer van jouw bestelling (dit is terug te vinden in de bevestigingsmail of op je pakbon).

Na de dag van ontvangst van je verklaring tot ontbinding, ontvang je binnen 14 dagen je aankoopbedrag terug .

 

Herroepingsrecht

Om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht, kun je het retourformulier invullen of je pakbon gebruiken. Je pakbon krijg je ook bij je bestelling, mocht je het formulier kwijt zijn dan kan je hier opnieuw een retouformulier uitprinten. Je kan ons ook op een andere manier laten weten dat je jouw bestelling wilt annuleren. Je kan bijvoorbeeld mailen naar info@bellissimofashion.nl of een brief sturen waarin je aangeeft gebruik te willen maken van jouw herroepingsrecht. Let er dan wel even op dat je dezelfde informatie verstrekt.

Nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van jouw herroepingsrecht, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen aan ons. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Let op: de retourkosten zijn voor jouw rekening. Je dient dus zelf de kosten te betalen voor het terugsturen van het product naar ons. 

Wij waarderen het als je aangeeft waarom je de bestelling wilt annuleren. Hiertoe ben je echter niet verplicht. 

 

Retourvoorwaarden

- Je dient de bestelling binnen de bedenktijd (uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de bestelling) te annuleren. Valt de 14e dag in het weekend of op een feestdag? Dan eindigt de bedenktijd op de eerstvolgende werkdag.

- Producten dienen binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geannuleerd, te worden opgestuurd. Mocht het pakket buiten ons retourtermijn vallen, dan kunnen wij het retourpakket niet meer accepteren. Het pakket kan dan worden teruggestuurd na betaling van de verzendkosten. Let op: wij maken hier geen uitzonderingen op. Valt de retour buiten ons retourtermijn, dan kunnen wij het retourpakket niet meer accepteren ongeacht de reden. 

- De kosten van de retourzending zijn voor jou.

- Je mag het product tijdens de bedenktijd alleen gebruiken om het te kunnen beoordelen. Je probeert het product dus uit zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. Je bent aansprakelijk voor waardevermindering van het product als je het product gebruikt en dit gebruik verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Zorg er dus voor dat je netjes met het product omgaat en het product compleet en niet beschadigd is. Eventuele waardevermindering van het product (zoals producten zonder labels of kaartjes eraan vast, producten met (make-up) vlekken, producten die zijn gewassen, producten met een parfum- of zweetgeur) wordt verrekend met het terug te storten bedrag, of het product wordt naar je teruggestuurd na betaling van de verzendkosten.

- Uit hygiënisch oogpunt worden, zwemkleding en lingerie verzegeld geleverd. Je kan de zwemkleding en lingerie dus wel bekijken en passen , maar zodra de verzegeling is verbroken vervalt het herroepingsrecht en kan het product ook niet geruild worden. Zodra de hygiëne strip in zwemkleding en lingerie is verwijderd, kunnen wij de retour niet meer accepteren.

  

Ik heb een product in de sale gekocht. Geldt het herroepingsrecht ook voor mij?

Ja, ook als je een product in de sale hebt gekocht kun je de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst annuleren.

JE WILT JOUW PRODUCT RUILEN VOOR EEN ANDERE MAAT

Wil je het product ruilen voor een maat groter of kleiner? Dat is mogelijk! Wij betalen de nieuwe verzendkosten! Het product moet wel ongebruikt en onbeschadigd zijn. Je hebt 14 dagen vanaf de verzenddatum de tijd om het product te ruilen. 

Hoe ruil je?

Je dient jouw retour/omruiling aan te melden via de mail info@bellissimofashion.nl Dit doe je op dezelfde manier als onder kopje 'Retour aanmelden en versturen' is beschreven. Bij het aanmelden van je retour kan je kiezen om het item om te ruilen voor een andere maat. Je ziet hier gelijk of de andere maat op voorraad is of niet. 

Zodra het product bij ons binnen is sturen wij kosteloos de juiste maat van het artikel op. Mocht de gewenste maat toch niet op voorraad zijn, dan kan je het product helaas niet ruilen en kan je kiezen tussen (i) het aankoopbedrag terugkrijgen of (ii) het product teruggestuurd krijgen. 

 Mocht je jouw item voor een geheel ander item willen omruilen, dan dien je het nieuwe artikel te bestellen via de website en het oude artikel te retourneren. 

 

Beschadigd of kapot artikel

Heb je een beschadigd of kapot artikel ontvangen? Kijk dan op onze pagina “Garantie & klachten” over jouw rechten. 

 

Retouradres

Bellissimo fashion | Slotsweg 25 | 7496PW | Hengevelde | The Netherlands

 

Meer info?

Als je nog vragen hebt, kun je altijd een e-mail sturen naar info@bellissimofashion.nll of het contactformulier invullen. Ook zijn wij op instagram en facebook te bereiken. We streven ernaar om jullie vragen binnen 24 uur te beantwoorden.